sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Într-un sfert de secol:

”Am învățat că poți continua încă mult timp
După ce ai spus că nu mai poți.

Am învățat că eroi sunt cei care fac ce trebuie,
când trebuie,
Indiferent de consecințe.

Am învățat că sunt oameni care te iubesc
Dar nu știu s-o arate.
Am învățat că atunci când sunt suparat am DREPTUL să
fiu supărat,
Dar nu am dreptul să fiu și rău.

Am învățat că prietenia adevarată continuă să existe
chiar și la distanță,
Iar asta este valabil și pentru iubirea adevarată.
Am învățat că, dacă cineva nu te iubește cum ai vrea tu,
Nu înseamnă că nu te iubește din tot sufletul.
Am învățat că indiferent cât de bun îți este un
prieten,
Oricum te va răni din când în când,
Iar tu trebuie să-l ierți pentru asta.

Am învățat că nu este întotdeauna de ajuns să fii
iertat de alții,
Câteodată trebuie să înveți să te ierți pe tine
însuți.

Am învățat că trecutul și circumstanțele ți-ar putea
influența personalitatea,
Dar că TU ești responsabil pentru ceea ce devii

Am învățat că uneori trebuie să pui persoana pe
primul loc
Și nu faptele sale.

Am învățat că doi oameni pot privi același lucru
Și pot vedea ceva total diferit,
Am învățat că indiferent de consecințe
Cei care sunt cinstiți cu ei înșiși ajung mai
departe în viață.

Am învățat că viața îți poate fi schimbată în câteva
ore
De către oameni care nici nu te cunosc.
Am învățat că și atunci când crezi că nu mai ai
nimic de dat
Când te strigă un prieten vei găsi puterea de a-l
ajuta.

Am învățat că scrisul
Ca și vorbitul
Pot liniști durerile sufletești.

Am învățat că este prea greu să-ți dai seama
Unde să tragi linie între a fi amabil, a nu răni
oamenii și a-ți susține părerile.”


Sunt doar câteva dintre lucrurile pe care Ocatvian Paler le-a învățat într-o viață întreagă.
Eu încă mai învăț...

3 comentarii:

  1. Am invatat de la tine cum un om poate sa creasca si sa ramana la fel de frumos din toate punctele de vedere. LA MULTI ANI !

    RăspundețiȘtergere
  2. Am invatat de la tine ce inseamna a ierta,am invatat de la tine ce inseamna sa-ti iubesti si sa te dedici meseriei tale,am invatat de la tine ce inseamna conceptul de prietenie...si TU, prin ceea ce esti,prin ceea ce faci oferi foarte multe celor din jurul tau cu conditia sa stie sa le primeasca cum se cuvine...te iubesc!LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vă mulțumesc pentru cuvinte!
    N-am crezut că și de la mine se poate învăța ceva :))

    RăspundețiȘtergere