duminică, 15 noiembrie 2009

De l'art avant toute chose

Cine stabilește cum ESTE NORMAL să te îmbraci când mergi la un spectacol? Există un cod al vestimentației pentru serile petrecute la teatru, păstrat de-a lungul deceniilor?
Aseară am văzut cu ochii mei două lumi.
Am fost la teatru. Lângă casa de bilete și pe scări - îmbulzeală de tineri cu majoratul în buzunare, rătăcind într-o mișcare browniană de neînțeles. Păr rasta, piercinguri, bascheți cu șireturi atârnânde, blugi-piese-de-muzeu, genți de poștaș până la genunchi. Rumoare.
La polul celălalt, deoparte, cupluri de bătrânei emotivi. Aș face o gravă discriminare dacă nu le-aș acorda și lor câteva rânduri. Așadar - sărmăluțe, chică unsă, costum la dungă, deux-pieces-uri cuminți, geantă de lac.

Dar știți ce mi-a plăcut cel mai mult? Faptul că toți oamenii de acolo aveau ACEEAȘI licărire în ochi înainte de spectacol. Faptul că la sfârșit toți au aplaudat LA FEL actorii, surâzând.

Avem o punte între noi: arta.

2 comentarii:

  1. la partea cu tinuta simt sa te dezaprob, a fost si este considerat un semn de minim respect fata de artistul de pe scena(desi nu te vede).
    in ce priveste arta, perfect de acord. si pe mine serile la teatru ma umplu de energie poztiva si imi redau licarirea din ochi.

    RăspundețiȘtergere
  2. E adevarat, m-a încercat o undă de revoltă la prima vedere a ”peisajului”, însă, dincolo de toate astea, am pus mai presus dorința tinerilor de a se culturaliza.
    Cred ca e mai important acest aspect, până la urmă.

    RăspundețiȘtergere